
Barcelona és una ciutat plena de racons increïbles on perdre’s i aprendre noves històries. Encara que molts d’ells són molt coneguts, com la Sagrada Família, la Casa Batlló o el Parc Güell, molts d’altres són totalment desconeguts per als turistes.
A Aerobús t’expliquem tot sobre un dels racons més màgics de la ciutat comtal: el Laberint d’Horta. Si estàs planejant una visita a la ciutat, no dubtis en conèixer aquest increïble oasi de naturalesa enmig de Barcelona. A més, recorda que amb Aerobús pots accedir als punts més importants de la ciutat gràcies al seu servei d’autobús llançadora. Et portarà de l’Aeroport del Prat a diferents localitzacions del centre de Barcelona, per conèixer els monuments clau. Pren nota d’aquest racó i de la seva increïble història i no t’oblidis de reservar el teu bitllet online per estalviar-te cues.

Un oasi de naturalesa
El parc del Laberint d’Horta és un dels jardins més antics conservats de tota la ciutat. A més de la naturalesa més pura, aquest espai està envoltat de joies arquitectòniques que ajuden a submergir-te en un esperit màgic.
Aquest parc està situat en els terrenys de la finca del marquès de Llúpia, que va encarregar la construcció d’aquest racó a l’italià Doménico Bagutti, obra la qual va finalitzar el 1808. L’encarregat d’afegir els tocs de naturalesa i de dissenyar el jardí va ser el jardiner francès Delvalet. La família Desvalls va mantenir la propietat sota el seu comandament fins als anys 70, quan va passar a ser propietat de l’ajuntament de Barcelona. Va ser l’any 1994 quan es va obrir al públic, totalment reformat i amb la categoria de museu jardí.
A més d’estar ple d’exemplars únics perfectament integrats, com alzines, xiprers, sequoies, teixos, còculs i roures, aquest espai destaca pel laberint. Aquest espai és el major atractiu de tot el parc, i es tracta d’un terreny de 750 metres de xiprers retallats. En el centre de tot el parc, pots veure una increïble estàtua d’Eros, el déu de l’amor en la mitologia.

Entre el neoclàssic i el romàntic
Tot i que aquest racó ha estat qualificat en moltes ocasions com a neoclàssic, la veritat és que també es poden trobar elements romàntics. En la part neoclàssica, hi ha dos templets amb les figures de Dánae i Artemisa, a més del Pavelló de les Nou Muses, visitat per fins a tres reis d’Espanya. Tot un cant a la mitologia i al Renaixement. La part romàntica està menys ordenada dins del parc, amb les cascades, els arbres, les plantes silvestres i els entapissats d’heura; la naturalesa més pura en contra de l’ordre i la regularitat. Aquesta dualitat es deu a les diferents inspiracions que van rebre els seus creadors durant l’obra.
Les estàtues que t’aniràs trobant per tot el parc es complementen perfectament amb la naturalesa viva. La majoria d’elles estan relacionades amb el món clàssic i amb la mitologia, la qual cosa aporta als racons un halo de màgia i fantasia. Podràs veure estàtues de nimfes, de muses, de déus…